Iguazu Falls - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Paul Hietbrink - WaarBenJij.nu Iguazu Falls - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Paul Hietbrink - WaarBenJij.nu

Iguazu Falls

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Mei 2013 | Argentinië, Puerto Iguazú

Ola!

Op dit moment ben ik aan het wachten op mijn bus van vanmiddag, de staking is eindelijk afgelopen! Eigenlijk zou ik afgelopen vrijdag al naar Cordoba gaan, maarja dat ging dus buiten mij om niet door. Achteraf vind ik het helemaal niet zo erg, maar ik ben toch wel blij dat ik weg kan nu.

Vorige week woensdag ben ik aangekomen, in 32 graden en stralend weer, bij een heel chill hostel, Hostel Inn. Palmbomen, groot zwembad en prima kamers, wat wil je nog meer?
Die avond was meteen eeeerg gezellig, maar de volgende ochtend is het toch gelukt om om half 9 de taxi naar de Cataratas (de watervallen) te pakken met 2 Noorse jongens.
Het park waarin de watervallen zich bevinden is echt supergroot, en we hebben ons er de hele dag vermaakt met rondlopen, fotos maken en staren naar de 10000000en liters water die naar beneden storten!

Naast de watervallen kon je er ´door de jungle´ hiken.. Nouja dat waren dus allemaal gewoon paden, vol met dikke gringo´s en andere toeristen. Blij dat ik er nu ben geweest en niet in t hoogseizoen!! Lekker gemaakt met verhalen over jaguars, toekans en andere mooie beesten waren wij een beetje teleurgesteld met de wildlife score: 1 caipibara (soort konijn) 1 kolibri (spastisch vogeltje met adhd) 1 soort gekleurde reiger, en veeel te veel eh.. ben de naam vergeten, maar t zijn een soort wasberen. Die liepen overal rond waar eten was, dus vooral bij de restaurants. En sochtends vroeg toen we nog naief door het park huppelden, en Ruke een paar Empanadas haalde en op tafel legde, kwam de ware aard van deze schattige beesjes naar boven. 2 schatjes sprongen op de tafel ,en weg waren de empanadas. Zo gaat het ook met open tassen, of zelfs eten dat je in je hand hebt.. Heel brutaal! Ik heb voor straf geen foto´s van ze gemaakt.

De watervallen waren echt echt echt ongelofelijk mooi, allemaal stuk voor stuk! De foto´s op mijn facebook zeggen meer dan ik hier kan typen, dus voor wie die nog niet bekeken heeft, zo was het dus maar dan nog 100x mooier! Zaterdag heb ik ook de Braziliaanse kant van de watervallen bezocht, waar je meer panorama uitzicht hebt, die foto´s komen binnenkort ook online! Smiddags gingen we op ´el Gran Aventura´, met een bootje douchen onder de watervallen, wat echt heel vet was. Je kon gewoon niks meer zien door al het water dat naar beneden kwam storten, en eigenwijze toeristen konden doei zeggen tegen hun camera. ( oke ik was ook een beetje eigenwijs met mijn schoenen onder de stoel, die waren ook een tikkeltje nat na afloop)
Tenslotte een paar pilsies gehaald en met ondergaande zon bij een waterval geproost. Heerlijk dagje!
Die avond waren er 3 porteños (buenos aires inwoners), die voor wie wilde een Asado (bbq) bereidden. Op de grill lag ongeveer 12 kilo vlees, en het smaakte echt heerlijk! Ik weet niet hoe ze het deden, maar het zal ook wel aan de kwaliteit van het vlees liggen. Met een prutje van ui, tomaat, bosui en nog wat spul erop was het echt jammie. Die avond eindigde in een ´club´in Iguazu (ff wat anders dan wat ik in BA gewend was), maar heel gezellig met latino muziek voor de verandering(serieus).

Voor de rest heb ik mijn tijd hier versleten aan het zwembad, en in het zwembad. Beetje lezen, relaxen, af en toe wat eten. Voor sommige mensen beslaat dat een hele week zomervakantie dus ik mag niet klagen dat ik hier ´vast´zat. In Cordoba wil ik nog wat spaans lessen nemen, en daarna door richting Mendoza, de wijnstad van Argentinë. Maar daar zal ik tegen die tijd nog wel wat over zeggen.

Nu nog 3 uurtjes wachten en dan mag ik weer een chillbus in, zin an!
Geniet van de zomer in Nederland (24 graden las ik!) en hasta la tarde:)

Chau!

  • 07 Mei 2013 - 20:25

    Margreet (tante):

    Leuk!,al die spetterfoto's en berichten! En B.A. lijkt Parijs wel, maar dan met palmbomen ; ) veel groetjes, ook van Indira. Overmorgen vliegen we naar de echte zon in Griekenland...Ciao!

  • 08 Mei 2013 - 01:05

    Emma:

    Hahaha voor straf geen foto's gemaakt! Die beesten zullen wel drie keer nadenken voordat ze het nog eens wagen! Klinkt allemaal goed :) Xxx Je zus

  • 11 Mei 2013 - 15:03

    OMA PLOEGER:

    lieve Paul, Wat een enthousiast verhaal over de watervallen. Als ik het goed begrijp was dit tochtje alleen al de moeite van je overzeese avontuur waard. Daar met een biertje en leuke medereizigers bij de ondergaande zon naar de watervallen kijken klinkt als een supervacantiedag! We zijn benieuwd naar je volgende bestemmingen in Argentinie".
    Hier gaat alles zo'n gangetje. Opa gaat nu dinsdags en vrijdags naar een soort societeit, waar hij het redelijk naar zijn zin heeft. Hij gaat tenminste opgewekt mee met het busje dat hem komt halen.
    Vandaag hebben we een rustig dagje thuis. Die 24 C waar je over schreef zijn al weer verleden tijd: het regent en is koud.Gelukkig is de meivacantie de hele week goed geweest. We hopen dat met Pinkseren, opa"s verjaardag, de ijsheiligen zich koest houden. Dan komen de kinderen en kleinkinderen hier als het goed is. We zullen jou daarbij dus missen!
    Veel plezier verder, en veel liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5482

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 11 Juli 2015

Colombia

14 April 2013 - 27 Juli 2013

Zuid-Amerika

20 December 2012 - 06 April 2013

Oostenrijk

Landen bezocht: