B.A. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Paul Hietbrink - WaarBenJij.nu B.A. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Paul Hietbrink - WaarBenJij.nu

B.A.

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

22 April 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos dias chicos y chicas!

Ik zit inmiddels een week in Buenos Aires, dus tijd voor een update van mijn kant. De aanhef van dit verhaal lukt al wel in het Spaans, maar voor de rest bak ik er nog vrij weinig van voorlopig.. Maaaarrrr vandaag ben ik begonnen met Spaanse lessen, die ik deze hele week 4 uur per dag heb! Het beviel heel goed vanmorgen, en ik hoop dat ik me na vrijdag een beetje kan redden in alledaagse situaties. Gisteren bijvoorbeeld voelde ik me de hele tijd heel dom en hulpeloos, op de zondagmarkt in San Telmo )kilometers lange straat met allemaal kraampjes met zooi, souveniers, kleding en leerproducten, heel leuk om doorheen te slenteren. Gelukkig was ik met 3 andere hollanders, die hier al iets langer zijn en dus al wel een aardig mondje Spaans spreken. Over het algemeen spreekt de locale bevolking namelijk niet heel denderend Engels, en raar genoeg ook geen Nederlands (ha-ha).

Ik ben ook wel blij dat ik door die Spaans lessen nu een beetje dagritme krijg, en een beetje op tijd op moet staan. Dat voorkomt namelijk dat ik elke avond uit ga, wat ik afgelopen week eigenlijk wel heb gedaan.. Maar ik zit dan ook in 'het' partyhostel van BA, milhouse hostel. Elke dag is er op 1 van de 2 locaties wel een big party, met daarna elke dag een andere club om heen te gaan rond een uur of 2. Zaterdag zijn we naar La Terazza geweest, een van de grootste clubs van BA. Dat wist ik al voor dat we gingen, maar hier hebben ze toch wel een ander idee van groot, vergeleken met clubs in Nederland. Dit deed me namelijk meer denken aan een festivalterrein zo groot was het! Binnen was plek voor duizenden mensen, maar ik ben eigenlijk alleen maar buiten op het terras aan zee geweest, beviel wel prima. Op de terugweg naar het hostel wel een beetje in slaap gevallen op de schouder van de chauffeur, misschien dat het daarom zo'n dure rit was...

Oja even een tip tussendoor voor wie van plan is om een keer naar BA te gaan, neem dollars in cash mee! Doordat hier heel erge inflatie is, wil eigenlijk niemand pèsos hebben, dus op de zwarte markt (gewoon ergens in een grote winkelstraat) kan je voor 70% meer pesos van je dollars af. Gratis geld! En nepgeld is heel makkelijk te herkennen, dus daar hoef je je ook niet zo druk om te maken :) Ik was van plan om deze week in uruguay dollars te pinnen (mag&kan in argentinie niet), maar ik was elke dag een beetje te laat wakker of te lui (of beide) om dat te regelen..helaas!

Mijn dagen tot nu toe zijn nog niet heel erg cultureel verantwoord geweest, afgezien van een fietstour naar la Boca (buurt met de gekleurde huisjes), Puerto Madero, de Miami achtige havenbuurt met moderne wolkenkrabbers, wat voor 15 jaar geleden nog bekend stond als junkerige sloppenbuurt, en een walking tour in Palermo. Palermo is een beetje de chique buurt, met hele mooie parken en veel winkels.

Oja afgelopen vrijdag was ook erg bijzonder, we zagen op televisie dat er grote demonstraties tegen de president, en eigenlijk tegen de corruptie in dit land in het algemeen, waren. Dit hostel ligt best wel downtown, dus wij gingen even kijken hoe dat er hier aan toe ging. Duizenden mensen op de straten, grote hoempabands en overal de kleuren van argentinie, zelfgemaakte spandoeken en allerlei coole zelfbedachte instrumenten (bijvoorbeeld een plastic fles met munten erin, een pan en een lepel, deksel en lepel , 2 lege bierblikken). Alles wat geluid maakte dus eigenlijk.
Ik vond het best bijzonder om mee te maken, en kan me eigenlijk niet voorstellen dat zoiets in Nederland mogelijk is(maarja Rutte is dan ook niet corrupt, zeggen ze). Voor de rest bestaan de dagen uit chillen, poolen, wachten op happy hour en dan nog een beetje rondhangen hier.
Lekker vakantie vieren dus:)

Deze week blijf ik nog in dit hostel, Spaans leren en ik denk dat ik zondag vertrek, richting Iguazu, de beroemde watervallen. Mijn oorspronkelijke plan was om naar het zuiden te reizen, maar het seizoen is daar al te einde, en bovendien is het erg duur en ver weg. Dus ik blijf een beetje in het noorden van Argentinie en Chili.

Nou volgens mij was dat het wel voor nu:) ik ga wel proberen om elke week even wat te schrijven, zolang er computers met internet zijn in de hostels waar ik slaap.

Chau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 5487

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 11 Juli 2015

Colombia

14 April 2013 - 27 Juli 2013

Zuid-Amerika

20 December 2012 - 06 April 2013

Oostenrijk

Landen bezocht: